L'aniversaire de Fréfré - Reisverslag uit Saint-Matré, Frankrijk van Yoerike Rijkers - WaarBenJij.nu L'aniversaire de Fréfré - Reisverslag uit Saint-Matré, Frankrijk van Yoerike Rijkers - WaarBenJij.nu

L'aniversaire de Fréfré

Door: Yoerike Rijkers

Blijf op de hoogte en volg Yoerike

18 Juli 2010 | Frankrijk, Saint-Matré

Aaaaaah, allereerst: Gefeliciteerd Suus! :D Toptop!

Vrijdagavond was het dan zover: het kinderkoken waar het al een week over ging! Dat zou stress opleveren hoorde ik telkens, dus met een beetje 'peur' werd het toch 17u. De hele middag heb ik vanalles gesneden, het menu was als volgt. Het voorgerecht bestond uit een mini-tosti, natuurlijk zelf belegd door de kids. Het hoofdgerecht was een kipspiesje met allerlei soorten groente en aardappelen (alleen klaargemaakt door de grootsten). Het nagerecht was een appelflapje. Ik had de groep met de allerkleinste kindjes, dus ook met kids van amper 2 à 3 mocht ik appels gaan snijden, hihi! Alle vingers zitten er nog aan, maar een behoorlijke drukte was het zeker! Toen kwam natuurlijk ook nog de hele afwas, fijnnnnn! Midden in de nacht hebben ik met Lieke en later ook Regina nog voorbereidingen getroffen voor de volgende dag..

Gisteren was het l'anniversaire de Frédérique! Elle a sept ans maintenant ;) We hadden een kroon gemaakt, een taart gebakken, een stoel versierd en ga zo maar door. Een straaaaalende Fredde was het gevolg (jaja, dat meisje heeft nogal wat bijnamen :P) Ook voor Sasja, een campinggast, hadden we een stoel versierd en een flesje bubbels bij het ontbijt. De hele dag is ze flink verwend! Ik had de 'beddienst', en op haar verjaardag vond Frédérique het wel tijd voor een Frans boek. Weer een ervaring rijker: voorlezen in het Frans! Valt nog best tegen moet ik zeggen.. Het is wel leuk dat Laura me soms aanspreekt in het Frans. Lieke praat meestal wel Frans met de kids, maar dat gaat mij niet lukken.. Maargoed, hoeft ook niet natuurlijk, zij heeft hier een jaar gewoond duss.. Het is ook echt leuk dat je de gasten bij naam begint te kennen, geeft iets persoonlijks.

Vandaag heb ik dan m'n eerste vrije dagje, ook heerlijk! Ik heb net met de familie genoten van een déjeuner die ik níet zelf had gemaakt en in het zonnetje heb ik de oude dagboeken van Coen en Ilse doorgespit! Wat een verhalen zeg, over hoe ze hier in Frankrijk zijn terechtgekomen. Echt zoo ontzettend gaaf!

Even een update over de diners: canard met rodewijnsaus, kalkoenrollade met een sauce aux pruneaux, een vispakketje met haai, aardappelpartjes uit de oven, need I say more?

Nu vind ik het tijd voor een goed boek, en dan ga ik naar m'n enige 'klusje' van vandaag, met Laura en Frédérique het zwembad in! ;)

A la prochaine!

  • 18 Juli 2010 - 13:44

    Jans:

    Yoerike, Yoerike! Wat heb je het daar toch zwaar! Leuk om al je verhalen te horen! :) Geniet nog maar even want voor je het weet is het alweer voorbij.

    Fijne vakantie nog!

    Liefs, Jans

  • 18 Juli 2010 - 20:48

    Ellen:

    Belle histoire! Salutations de tout la famille.
    (Ik begin het leuk te vinden....)

  • 19 Juli 2010 - 09:36

    Oma:

    Yoerike ik zie wel dat je van alles te doen hebt, maar ik denk wel dat het je bevalt.
    Groetjes

  • 21 Juli 2010 - 10:26

    Frederike:

    Hee Yoerike

    Leuk, leuk al die verhalen.
    Geniet ervan, want voor je het weet is het voorbij.

    x Frederike

  • 21 Juli 2010 - 13:49

    Volkskrant:

    Beste Yoerike,
    Hier Sebastiaan Timmermans van de Volkskrant. Ik schrijf een verhaal over het contact van jongeren op reis met het thuisfront. Zou je mee willen werken? Mijn e-mail is s.timmermans@volkskrant.nl
    Groet,
    Sebastiaan

  • 22 Juli 2010 - 15:35

    Gera Rijkers:

    He, Yoerike, ik heb je gevonden. Gaat alles goed daar in Frankrijk en is het weer een beetje goed?
    Je hebt al een feestje gemist. Astrid is geslaagd voor haar rijbewijs (2 kinderen beschoten haar onder het rijexamen nog met een waterpistool. "Pak ze" zei de examinator, maar ze reed goed. Chocoladebollen...

  • 22 Juli 2010 - 21:30

    Daniëlle Geenen:

    Hoi Yoerike,

    Zo te lezen vermaak je je prima daar! Vooral mee doorgaan!

    groeten!

  • 23 Juli 2010 - 16:27

    Ellen:

    Heey Yoerike,
    Wat is het stil en France? Het is toch niet omdat je het té druk hebt? Of zit je op verhalen van ons te wachten?

    Au revoir!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Matré

Yoerike

M'n avontuurtjes in het buitenland ;-)

Actief sinds 15 Mei 2010
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 25973

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 29 Juni 2014

Marketing Mediterranée!

12 Februari 2014 - 12 Maart 2014

Grüß Gott!

13 Juli 2012 - 23 December 2012

Nothing Toulouse!

01 Augustus 2011 - 21 Augustus 2011

Revenir chez Les Escaliers

12 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Vakantiebaantje bij Les Escaliers de la Combe

Landen bezocht: