Ma journée - Reisverslag uit Saint-Matré, Frankrijk van Yoerike Rijkers - WaarBenJij.nu Ma journée - Reisverslag uit Saint-Matré, Frankrijk van Yoerike Rijkers - WaarBenJij.nu

Ma journée

Door: Yoerike Rijkers

Blijf op de hoogte en volg Yoerike

15 Juli 2010 | Frankrijk, Saint-Matré

Gisteren was het quatorze juillet, zoals ik al zei een nationale feestdag! On a fait la fête! Het was een echt Frans dorpsfeest, met lange tafels, veel & errug laat eten en heeeeel veel wijn haha! Het hele dorp was er, wat betekent dat er ongeveer 150 mensen waren. Tenslotte heb ik nog wat gebabbeld met vrienden van Ilse, Coen, Juliette en Frédérique en toen was het alweer tegen enen.. Jaa, ook Franse nachten zijn lang! ;) Verder hebben we gisteren met de kids een modeshow (defilé de mode) gehouden, ontzettend grappig!

Zo op de 4e dag kan ik mooi wat vertellen over onze dagindeling hier.. We mogen heerlijk uitslapen tot half 10 en soms zelfs 11 uur, dus dat is een prima begin! Na een ontbijtje moet het ontbijtbuffet opgeruimd worden en om half 12 gaan we standaard met het hele gezin incl. wij drietjes lunchen. Dan worden ook de plannen gemaakt voor de rest van de dag, zoals wie de kamers schoonmaakt, wie het bloc sanitaire mag doen en wie er met de kids 'moet' gaan zwemmen. Verder moet de was bijgehouden worden, en de gasten bestellen de hele dag door wat te eten of te drinken, dus ook daarvoor moeten we zorgen. Na deze klusjes is er ongeveer een uurtje vrij, en dan gaan we voorbereiden voor de diners en tussendoor nog wat opruimen of poetsen. Het kinderdiner is niet zoveel werk om voor te bereiden, en na de afwas hiervan gaan we met de volwassenen verder. Dat is best een gedoe, want de kinderen mogen helpen met het uitserveren (alles bordje voor bordje -.-) Ook dit moet weer opgeruimd worden en dan pakken we een roseetje op het terras of we gaan naar ons bed rond een uurtje of 1. Ik heb trouwens en tent helemaal voor mij alleen, maar als er 3 of 4 mensen in zouden moeten slapen, zou dat ook kunnen. Ruimte genoeg dus!

Ik heb net eventjes wat foto's gemaakt, en ik heb ze ook al op mijnalbum gezet, hierbij de link: http://www.mijnalbum.nl/Album=MWRDDYFD

Bisousssss, x

PS.Het is inderdaad heel erg dat zelfs m'n zusje me Yoerikie noemt. En Marlous, ik zal me proberen in te houden met m'n Franse woorden, maar ik praat hier ook vaak Frans met de kids en ik vind het wel gezellig staan haha! Jolijn, mijn bereik laat me al de hele dag in de steek, soms gaat het beter, maar bedankt voor

  • 15 Juli 2010 - 13:58

    Sophie En Mama:

    Niet teveel feesten, er moet ook gewerkt worden. Gisteravond zijn in heel Boekel de bomen omgewaaid op auto's, huizen en straten. Onze bomen staan er nog fier bij maar bij de overburen is veel kapotgewaaid.
    Je album-linkje werkt niet (tenminste niet bij mijn laptop)
    Heel veel groetjes van ons.

  • 15 Juli 2010 - 14:39

    Marelke En Sophie:

    zuiplap! niet te dronken hea, dan is het moeilijk om ´s morgens ZO VROEG uit je bed te komen! ik ben echt heeeel jaloers op je!
    Xliefs!!!!

  • 15 Juli 2010 - 14:59

    Sami:

    heey Yoerike, klinkt heel leuk allemaal, ben jaloers:p, vandaag groot feest hiero bij ons thuis 100 man, ouder zijn vndg 35 jaar getrouwd; veel plezier, geniet van de wijn:p xxx

  • 15 Juli 2010 - 15:06

    Opa En Oma:

    Dat wordt geen werkvakantie maar een feestvakantie als ik het allemaal goed begrijp.
    Vanmiddag naar Uden geweest en alle bomen langs den Elzen tot aan Uden toe liggen plat.
    Heftig stormpje geweest dus. Maar nu is het weer lekker en de rommel zal wel opgeruimd worden door de gemeente en openhaardhoutverzamelaars.

  • 15 Juli 2010 - 16:10

    Renske:

    Klinkt erg leuk allemaal!!
    haha ik wilde er vorige keer ook bij zetten dat die franse woorden heel moeilijk waren maar dat mocht niet van niels:P dus bij deze, ik vind het ook lastig!

    Ik ben vandaag begonnen met mijn kamertje, samen met moniek heb ik schoongemaakt (en dat was nodig!!) en zelfs 2 ikea stoeltjes in elkaar geschroeft! een wonder maar het lukte:p, kom gauw een keer kijken als je terug bent!!

    dikke dikke kus!

  • 15 Juli 2010 - 18:01

    Cleo:

    Leuke dagindeling. Lijkt me wel relaxed op deze manier. Op welke dag ben je vrij en heb je al plannen wat je dan gaat doen? Slapen je collega's niet in dezelfde tent?

  • 15 Juli 2010 - 20:56

    Ellen:

    Kei fijn dat het allemaal zo leuk is daar. Hou vol zou ik zeggen...
    Ik ben wel benieuwd naar je foto's, de link werkt (nog) niet. En ja, je vader vind het volgens mij maar niks dat je alleen in een tent slaapt:) Dan heb je ook van niemand last...
    Laterz Ellen en de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Matré

Yoerike

M'n avontuurtjes in het buitenland ;-)

Actief sinds 15 Mei 2010
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 25957

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 29 Juni 2014

Marketing Mediterranée!

12 Februari 2014 - 12 Maart 2014

Grüß Gott!

13 Juli 2012 - 23 December 2012

Nothing Toulouse!

01 Augustus 2011 - 21 Augustus 2011

Revenir chez Les Escaliers

12 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Vakantiebaantje bij Les Escaliers de la Combe

Landen bezocht: