Les premiers jours à Saint-Matré! - Reisverslag uit Boekel, Nederland van Yoerike Rijkers - WaarBenJij.nu Les premiers jours à Saint-Matré! - Reisverslag uit Boekel, Nederland van Yoerike Rijkers - WaarBenJij.nu

Les premiers jours à Saint-Matré!

Door: Yoerike Rijkers

Blijf op de hoogte en volg Yoerike

13 Juli 2010 | Nederland, Boekel

Na bijna een uur vertraging is het vliegtuig gistermiddag dan toch naar Bergerac vertrokken. Wat een weer was het in Nederland zeg! Nou, hier het tegenovergestelde! Het is wel heel warm, maar het regent niet en de zon schijnt volop.
Toen ik hier aankwam na een autorit van een uur, kwam ik meteen midden in de chaos! Het was namelijk half 6 en om 6 uur moest het voorgerecht voor de kids klaarstaan! Ja, zelfs de kids krijgen hier een driegangenmenu! Het zijn hele kleine gangetjes, maar toch, het idee is leuk. Drukdrukdruk dus meteen, en na een supersnelle afwas in het oververhitte zenuwcentrum van dit huis (la cuisine, bien sur!) Toen kwam het diner voor de volwassenen, bestaande uit een aperitief, voorgerecht, hoofdgerecht, kaasjes, nagerecht en koffie met likeurtjes. Het eten is trouwens echt heerlijk!
Gisteravond heb ik met wat gasten en Lieke en Regina nog een roseetje gedronken op het terras en toen was het bedtijd.
Ce matin heb ik heerlijk de kamers 'gekuisd' (met d of t, geen idee). Kuisen is een schitterend woord van onze zuiderburen, geleerd van Lieke, een van m'n collega's.
Net ben ik nog eventjes na het uitserveren van de lunches met de kindjes (Juliette, Frédérique en Laura) in het zwembad geweest, heerlijk na dat gesjouw in deze warmte!

De sfeer is hier echt fantastisch, ik voel me helemaal thuis hier! De gasten zijn allemaal heel vriendelijk, voordat ik binnen was had ik al van een heel aantal mensen handjes gekregen en iedereen was benieuwd naar 'het 3e meisje'!
Ook de omgeving is echt prachtig en de sterrenhemel 's nachts heb ik nog nooit zo mooi gezien! Het grootste deel van het het leven speelt zich af in het grote rode huis en in het terras met speeltuin ervoor. Verder is het hier een beestenboel met 5 kleine poesjes die door les enfants ontzettend mishandeld worden af en toe, 2 ezels, een boel kippen en ook nog lapins! In het grote rode huis onderin is een zitruimte voor de gasten en een keuken, daarboven zijn de gastenkamers (echt magnifique trouwens) en daar weer boven zijn de slaapkamers van Coen, Ilse en de kinderen. Foto's komen snel! Ik weet nog niet precies wanneer ik daar tijd voor ga hebben, maar ik ga het zo snel mogelijk proberen te doen!

Demain, c'est le 14 juillet! :D Op de nationale feestdag gaan we met de gasten het dorpsfeest onveilig maken, ik ben benieuwd! Druk kan het niet worden, want het dorp is nog kleiner dan Elsendorp ;)

M'n Frans kan ik hier niet echt bijspijkeren met de gasten, dat zijn vooral Nederlanders. Maar Juliette, Frédérique en Laura hebben van die leuke vakantieboeken met puzzels en zo, en ze doen niets liever dan met jou die puzzeltjes maken!

Het is dus op de stressmomenten behoorlijk aanpoten, maar verder heb ik ook de tijd om te genieten van lekker eten, leuke mensen, heeeerlijk weer en ga zo maar door! Tot zover dus alle belevenissen van de eerste dagen, et à bientôt!

Gros bisous!

PS. Ik heb hier niet tot nauwelijks bereik met m'n telefoon, dus soms komen berichtjes niet of heel laat pas aan.

  • 13 Juli 2010 - 15:31

    Renske En Niels:

    Hee Yoerike!

    Wat leuk dat het zo leuk is daar! Hopelijk heb je het niet te druk en kun je zo veel mogelijk van de franse cultuur genieten! Houd je wel aan de tips uit ons boekje, die zijn zeer belangrijk!

    Over 1.5 weekje zijn we eventjes best wel dichtbij je in het mooie parijs!

    nog veel plezier daar:)

    xxliefs Renske en Niels

  • 13 Juli 2010 - 15:44

    Oma:

    Je maakt in een dag al heel veel mee, Maar zoals ik lees vind je het erg gezellg. We zullen zeker nog masar van je horen. Groetjes, Oma

  • 14 Juli 2010 - 09:49

    Moniek:

    klinkt goed schatje, geniet ervan! en hou die kinderen in toom :P geen katjes of ezels pesten haha.
    ik denk aan je :)

  • 14 Juli 2010 - 13:29

    Marlous:

    Haaaaa Yoerike!
    Klinkt geweldig!
    Alleen die franse woorden tussendoor soms, tja dan word het wel lastig lezen! hahaha
    Veel plezier xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Boekel

Yoerike

M'n avontuurtjes in het buitenland ;-)

Actief sinds 15 Mei 2010
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 25976

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 29 Juni 2014

Marketing Mediterranée!

12 Februari 2014 - 12 Maart 2014

Grüß Gott!

13 Juli 2012 - 23 December 2012

Nothing Toulouse!

01 Augustus 2011 - 21 Augustus 2011

Revenir chez Les Escaliers

12 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Vakantiebaantje bij Les Escaliers de la Combe

Landen bezocht: