The story so far... - Reisverslag uit Boekel, Nederland van Yoerike Rijkers - WaarBenJij.nu The story so far... - Reisverslag uit Boekel, Nederland van Yoerike Rijkers - WaarBenJij.nu

The story so far...

Door: Yoerike Rijkers

Blijf op de hoogte en volg Yoerike

15 Mei 2010 | Nederland, Boekel

Het was begin april 2010 toen ik door een klasgenootje gewezen werd op de website www.wereldwerk.eu. Op deze site vragen werkgevers in het buitenland werknemers. Ik had al verschillende keren op internet gekeken om een leuk zomerbaantje te kunnen vinden in het buitenland, maar nergens vond ik iets passends. Gelukkig op WereldWerk wel. Al snel vond ik een vacature waarin gevraagd werd naar vakantiekrachten bij Les Escaliers de la Combe, een chambres d’hôtes met kampeerterrein en huisjes in het Zuidwesten van Frankrijk. Zij boden een gevarieerde baan, met werk in onder andere restaurant, bediening, keuken, kinderanimatie en schoonmaken. Zoals ik het op de website kon zien, is dit een gezellig en gastvrij plekje in het Zuidwesten van Frankrijk!Meteen was ik erg enthousiast, en heb ik overlegd met papa en mama. Zij vonden het in eerste instantie geen geweldig idee, maar toen heb ik ze denk ik aangestoken met mijn enthousiasme en gingen ze akkoord!

Toen heb ik een sollicitatiebrief opgestuurd. Dat heeft me nog heel wat spanning opgeleverd, omdat ik niet wist wat ik ervan moest verwachten. Gelukkig kreeg ik al snel een mailtje en daarna een 'sollicitatiegesprek' via de telefoon. Er werd over en weer informatie uitgewisseld tussen Coen en mij, en na wat overleg kwam de volgende dag het verlossende telefoontje: ik was aangenomen! Yeah!

Al snel ontstond er mailcontact met m'n toekomstige collega’s Lieke en Regina. Erg gezellig allemaal! Ook heb ik m’n ticket geboekt, waardoor de datum van vertrek vast is komen te staan. Ik vertrek op 12 juli om half 2 van Rotterdam naar Bergerac en ik ga in het weekend van 21 en 22 augustus terug naar Nederland. Ik kan niet wachten! Het is maar 1,5 maand, maar toch vind ik het leuk om zo'n online dagboekje bij te houden met alles wat ik in La France ga beleven. Dat wordt 'du pain, du vin et du boursin'! :)

Nu eerst nog acht examens maken, en hopen dat ik toegelaten word bij International Business in Maastricht, en dan kan mijn vakantie niet meer stuk! Komende maandag beginnen we, maar gelukkig vlieg ik 2 juni alweer naar Mallorca voor een hopelijk zonnige vakantie met Renske, Moniek en Vian. Ook dat gaat errug gezellig worden!

Bisous!

  • 15 Mei 2010 - 20:20

    Renske:

    Pff je bent eigenlijk toch best lang weg hoor! 1.5 maand, daarvan ben ik wel 4 daagjes vlak bij:P haha niet dat we elkaar dan zien, maar dan kunnen we er toch aan denken dat we ietsjes dichterbij elkaar zijn!

    En zoals je zelf al zegt, we gaan eerst eens flink partyen in mallorca!! ik heb er zin in met jullie:)

    xxliefs

  • 24 Mei 2010 - 18:23

    Opa:

    Ik vind het geweldig dat je dat durft. Het is wel erg lang. We zullen je missen. Maar eerst jeexamens, hoewel ik daar niet zo aan twijfel. Doe je best en geniet.

  • 23 Juni 2010 - 11:28

    Cleo:

    Zo, na jouw geweldige examenuitslagen en een leuke kamer in het centrum van Maastricht is Les Escaliers het volgende om je op te focussen. Misschien wel hard werken maar ook heel veel plezier toegewenst in Saint Matre.

  • 12 Juli 2010 - 15:01

    Ellen:

    Heey Yoerike, ben ik de eerste die je schrijft na aankomst en France? Ik ga je zeker volgen hier. Werk ze en vooral avoir du plaisir:) Goed geschreven?
    Tot ziens en au revoir.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Boekel

Yoerike

M'n avontuurtjes in het buitenland ;-)

Actief sinds 15 Mei 2010
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 25971

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 29 Juni 2014

Marketing Mediterranée!

12 Februari 2014 - 12 Maart 2014

Grüß Gott!

13 Juli 2012 - 23 December 2012

Nothing Toulouse!

01 Augustus 2011 - 21 Augustus 2011

Revenir chez Les Escaliers

12 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Vakantiebaantje bij Les Escaliers de la Combe

Landen bezocht: