Encore 3 semaines! - Reisverslag uit Saint-Matré, Frankrijk van Yoerike Rijkers - WaarBenJij.nu Encore 3 semaines! - Reisverslag uit Saint-Matré, Frankrijk van Yoerike Rijkers - WaarBenJij.nu

Encore 3 semaines!

Door: Yoerike Rijkers

Blijf op de hoogte en volg Yoerike

01 Augustus 2010 | Frankrijk, Saint-Matré

En zo zit ik dan alweer halverwege m'n reisje, het vliegt echt! Van de ene kant heb ik niet het idee dat er thuis al wat is gebeurd en dat ik dus wat heb gemist, maar van de andere kant voelt het alsof ik hier al maanden ben!

Het werken wordt steeds meer routine, maar ik kan nog steeds echt genieten van het tafel dekken en serveren met onze service-hulpen! Het blijft ook leuk om de kids in bed te gaan leggen, even te kletsen (en français bien sûr!) en boekjes te lezen. De sfeer is wel echt compleet omgeslagen! Ik vond persoonlijk de sfeer al prima, omdat ik niet anders gewend was, maar nu zijn er een paar 'long-stayers' vertrokken en nu gaat het onder de gasten 10x beter! Er wordt gevoetbalt, gespeeld met de kids, Juliette en Frédérique hebben zelfs al een spectacle uitgevoerd en de 2e wordt ook al voorbereid! Ik heb er foto's van gemaakt, dus die komen ook nog een keer. Het was een leuk avondje met optredens, toneelstukjes, dansjes en ga zo maar door. Echt top!

Over een weekje ga ik eindelijk een keertje van het terrein af! Komende zondag heb ik weer een vrije dag, en dan ga ik met Juliette naar de markt in Montcuq! :D Dat gaat de eerste keer worden in 4 weken dat ik uit Saint-Matré kom, hihi! Ik ben alleen van het terrein af geweest met de speurtocht en op 14 juli, maar ik ben het dorp nog niet uit geweest! Ik heb morgen ook weer een dagje vrij, hopen dat het weer goed blijft dan kan ik wat zwemmen en zonnen!

M'n paps en mams zijn inmiddels met m'n soeurs en la reste en Croatie! Ik vind het toch wel heel jammer hoor, dat ik niet mee kan! Ik mis weer BBQ's, tagliatelle met zalm, Bastognekoeken en alle spelletjes. Et ça, c'est dommage! Mais quand même, bonnes vacances! :D

Bisousss!

  • 02 Augustus 2010 - 08:45

    Ellen:

    Leuk allemaal, maar dat je daar nog niet weg bent geweest... Komt zeker omdat je het zo druk hebt. Is er daar wel iets in de buurt waar je graag heen zou willen?
    Het hele land is op vakantie op het moment, geen nieuws...
    Hou nog ff vol en groetjes uit Tsjechie de tout la famille.

  • 03 Augustus 2010 - 13:25

    Oma:

    Hoi Yoerike,

    Ik mis je ondertussen ook wel een beetje (veel),maar het schiet ook al op, we zijn al over de helft. Het is hier nog een dag kermis. Gisteren heeft Thijs bij ons gelogeerd voor een nachtje. Hij is met Opa gaan vissen en 's middags met ons naar de Kermis geweest. Verder is het hier erg saai, nu iedereen met vacantie is.
    Kusjes van Opa en Oma

  • 03 Augustus 2010 - 19:25

    Ilse:

    Hey Yoerike,

    Leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt daar in La France. Ik heb wel in de gaten dat ze je daar wel hard laten werken & dat je nog weinig tijd gehad hebt om de omgeving onveilig te maken. Heb je ook al mini disco gedaan of moeten Thijs & Bram je eerst nog wat danslessen geven ;-)))

    Nog veel plezier daar & stuur wat van jullie warme weer richting Nederland.

    Groetjes uit Empel en een dikke kus van Thijs & Bram!!!

  • 04 Augustus 2010 - 09:45

    Irna:

    Hey Yoerike,

    Dat je jullie papa en mam mist en de vakantie kan ik begrijpen, maar Bastognekoeken????
    Volgens mij is de Franse keuken toch ook niet te versmaden of valt dat tegen ?? Ik kan me wel voortsellen dat na een week of vier de croissantjes je neus uitkomen of ben je al helemaal overgestapt op de stokmik ??
    Hoe dan ook wij gaan vandaag een feestje bouwen want opa en oma Muselaers zijn vandaag 50 jaar getrouwd. Ik zal de groetjes doen aan opa en oma Witlox want jullie opa komt weer voor de foto's zorgen.
    Nou Yoerike heel veel groetjes van ons allemaal uit Erp en tot binnenkort.

    Dikke kus Irna

  • 04 Augustus 2010 - 14:53

    Yoerike:

    Even een reactie op de berichtjes: Ik werk inderdaad veel, ik ben de hele dag bezig, maar het is totaaaal niet vervelend om te doen! En in de meeste gevallen is het ook niet zo dat ik mega hard en snel moet werken dusss.. En dat warme weer, met alle liefde zou ik er wat van opgestuurd hebben, maar het weer is hier ook niet echt 'Zuid-Frans' zegmaar.. En tante Irna, die bastognekoeken horen gewoon altijd bij de vakantie, want Marielle is daar dol op hihi! De Franse keuken is idd niet mis, ik geniet elke avond weer van m'n diner mét een roséetje (A) En zowel stokmik als croissantjes eet ik dagelijks! Fijn feest he!

    Tot over een weekje of 3! :D

  • 04 Augustus 2010 - 19:17

    La Reste:

    we missen jou ook! we hebben al veel BBQ'ed, we hebben al lekker veel tagiatelle met zalm gegeten, de bastognekoeken zijn al lekker op :P. hopen je snel weer te zien!

    Groetjes 'La Reste'

  • 04 Augustus 2010 - 19:43

    Mama:

    Hoi Friek,
    Geniet er nog even van. Dat doen wij in Kroatie ook. Hebben vandaag een boottocht gemaakt. Dat vindt Marion altijd heel fijn. Hi hi. Ze zit nog zeeziek in de stoel. De kids vermaken zich nu met de nintendo. Mis je niks aan dus.
    Kusjes Mama.

  • 07 Augustus 2010 - 18:18

    Caroline:

    Misschien wel jammer dat je niet mee kan op vakantie met pa en ma en de zusjes, maar dit is een ervaring om nooit meer te vergeten. Geniet ervan! (wat niet zo moeilijk zal zijn)

  • 10 Augustus 2010 - 12:23

    Marle:

    Ha meis!
    zo te horen, maak je t daar goed ;) al klinkt het een beetje als gevangenisleven omdat je terrein nog amper af bent gweest ;) haha maar weet dat dat niet zo is hoor!
    lijkt me inderdaad heel leuk om te doen, zo op zoon camping!
    wel jammer dat je mijn verjaardag moet missen volgende week :( maar daarna gaan we x goed bijbuurte ;)
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Matré

Yoerike

M'n avontuurtjes in het buitenland ;-)

Actief sinds 15 Mei 2010
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 25964

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 29 Juni 2014

Marketing Mediterranée!

12 Februari 2014 - 12 Maart 2014

Grüß Gott!

13 Juli 2012 - 23 December 2012

Nothing Toulouse!

01 Augustus 2011 - 21 Augustus 2011

Revenir chez Les Escaliers

12 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Vakantiebaantje bij Les Escaliers de la Combe

Landen bezocht: