Die letzte Woche! - Reisverslag uit Berwang, Oostenrijk van Yoerike Rijkers - WaarBenJij.nu Die letzte Woche! - Reisverslag uit Berwang, Oostenrijk van Yoerike Rijkers - WaarBenJij.nu

Die letzte Woche!

Blijf op de hoogte en volg Yoerike

05 Maart 2014 | Oostenrijk, Berwang

Zo, mijn laatste weekje Berwang is aangebroken, en op deze (voor velen brakke) woensdag vind ik het weer tijd voor een blog. Uiteindelijk is dit maandje Oostenrijk best wel voorbij gevlogen wat mij betreft! Afgelopen zaterdag is er weer een ronde erg dankbare gasten vertrokken. Naast wat donaties aan onze Trinkgeld spaarpot die ook fijn zijn, is het vooral de hoeveelheid mooie complimenten die zorgen voor een voldaan gevoel. Sindsdien is het hotel gevuld met Brabanders, wat een gezelligheid! Ik geniet stiekem wel van wat zachte G’s om me heen, feels like home! Ook moet ik toegeven dat ik stiekem wel een beetje jaloers was op de carnavalsvierders in Nederland, heb het ergens wel een beetje gemist! Verder zijn de lunches de laatste dagen redelijk druk, en ren ik tussen 12 en 14 van hot naar her om gasten te voorzien van drankjes en maaltijden (want om 13.30 of 14u moeten de kinders weer terug bij hun skiklasje zijn!). Verder heb ik naast m’n Duits ook m’n Frans weer wat kunnen opfrissen met een aantal gasten. Klein beetje trots ben ik wel als me gevraagd wordt of ik Française ben, of als men opmerkt dat ik wel een Zuid-Frans accent heb! Nog een maandje, en dan mag ik weer de hele dag (en zal het nog wel m’n neus uitkomen), als ik tegen die tijd tenminste een onderkomen heb gevonden in Marseille, haha!

Ook ben ik de laatste dagen weer een aantal keer op stap geweest, en heb ik met collega’s een poging gedaan tot het vieren van de Oostenrijkse ‘carnaval’ of Rose Montag. Leuk om 'ns gezien te hebben, maar wat mij betreft wint carnaval met ruime cijfers! Om een kleine sfeerimpressie te geven van de populaire hitjes die wat mij betreft niet bij de standaard Schlagers horen: http://www.youtube.com/watch?v=8fiqc27vA3E (Mein Tirolerland) en http://www.youtube.com/watch?v=haECT-SerHk (Atemlos durch die Nacht van Helene Fischer), nog zo’n knallertje. Wel moet ik zeggen dat zowel Balu als H2Sepp na een aantal keer niet echt bijzonder meer zijn, en dat ik inmiddels de inwoners van Berwang, de skileraren en het hotelpersoneel allemaal wel heb ontmoet. Kleine wereld hiero! Wat dat betreft niet heel erg dus, om over een paar dagen weer te vertrekken (al is het wel altijd gezellig!). De planning is dat ik werk tot 8 maart, daarna mag ik 3 dagen gaan skiën en moet ik eventueel ’s avonds een paar uurtjes bijspringen. De 11e doen we een borrel met alle collega’s en de 12e ga ik richting Innsbruck waar hopelijk een vliegtuig klaarstaat om me naar Nederland te brengen. Heb gehoord dat ik m’n zonnebril op kan houden, maar dat ik m’n ski jas beter kan inruilen voor een luchtig jurkje?

Hoe dan ook, ik ga nog een paar daagjes genieten van de lieve mensen om me heen, de heerlijke verse sneeuw, de mooie omgeving, de zon, het lekkere eten en ga zo maar door!

Bis bald und liebe Grüße!

  • 05 Maart 2014 - 19:03

    Cleo:

    Weer een erg leuk verslag.
    Heel veel plezier nog en geniet nog een paar dagen van de sneeuw.
    XXX

  • 05 Maart 2014 - 23:42

    Prins Alaaf:

    Het is beter een kaarsje op te steken dan te klagen over de duisternis ALAAF ALAAF EN NOGMAALS ALAAF..

  • 07 Maart 2014 - 13:56

    Oma:

    Fijn te lezen in je prachtige verslag dat het allemaal goed gaat. Geniet er nog maar een paar daagjes van!
    Groetjesxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Berwang

Yoerike

M'n avontuurtjes in het buitenland ;-)

Actief sinds 15 Mei 2010
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 25883

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 29 Juni 2014

Marketing Mediterranée!

12 Februari 2014 - 12 Maart 2014

Grüß Gott!

13 Juli 2012 - 23 December 2012

Nothing Toulouse!

01 Augustus 2011 - 21 Augustus 2011

Revenir chez Les Escaliers

12 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Vakantiebaantje bij Les Escaliers de la Combe

Landen bezocht: