Mon anniversaire! - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Yoerike Rijkers - WaarBenJij.nu Mon anniversaire! - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Yoerike Rijkers - WaarBenJij.nu

Mon anniversaire!

Blijf op de hoogte en volg Yoerike

09 December 2012 | Frankrijk, Toulouse

Na mijn heerlijke relax-weekendje in de Lot stond de allerlaatste lesweek op het programma. En, omdat elke reden een reden voor een feestje is, besloten we donderdag uit te gaan eten. Borriquito moest het worden, een tapas-restaurant waar Lisa al ‘ns cocktails was gaan drinken. Na wat overleg met de serveerster besloten we 2 tweepersoons tapas plateaus te bestellen, en natuurlijk sangria! Die tapas; het was mega veel, maar bovenal erg lekker! :D Terwijl we zaten te eten, stroomde het restaurant vol met andere gasten, en voor we het wisten was het restaurant omgetoverd tot een discotheek. Gasten en serveersters lieten zien wie de meest losse heupen had en op de tafel werd zelfs een voorstellinkje Gangnam Style weggegeven. Dat de muziek wat hard stond was ons al eerder opgevallen, maar dat het hierom was hadden we niet kunnen vermoeden! Na een kleine pauze besloten we ons aan de dessertkaart te wagen, en voor deze ene keer toch maar drie dessertjes te delen in plaats van elk een hele moelleux au chocolat te veroberen. Again, streling van de tong! Ben m’n carrièreswitch toch maar gaan overwegen, misschien is gastronomie meer m’n ding..

Vrijdagavond was ik uitgenodigd voor een dinertje bij Anne, het meisje dat in september bij ons heeft gelogeerd toen ze op zoek was naar een kamer hier. We hebben eerst met nog twee andere meiden een pizzaatje gegeten, maar toen bleek dat ze nog allerlei andere vrienden had uitgenodigd! Mijn Frans gaat een heel eind de goede kant op, maar 10 kakelende Fransen in één ruimte met achtergrondmuziek gaat m’n pet toch nog altijd te boven! Gelukkig had ik afgesproken nog een drankje te gaan doen met Tessa en Raphael, dus goede reden om voortijdig het Franse feestgedruis te verlaten.

Zaterdag had ik bezoek uit de Lot! Het was pas een week geleden dat ik ze had gezien, maar het was daarom niet minder leuk! Frédérique had een zwemwedstrijd, dus ik ben met Coen, Juliette en Laura naar het Musée d’Histoire Naturelle geweest. Het ontstaan van de aarde en een enorme collectie aan opgezette beesten, maar vooral verbazing en verwondering van Juliette en Laura maakten het museumbezoek zeker de moeite waard. Daarna zijn we naar het zwembad gegaan, en hebben we in de stad nog warme chocomelk gedronken. Een erg fijne zaterdagmiddag dus! ’s Avonds was ik uitgenodigd voor een lekker dinertje bij Sofie, waarna we richting Jolimont party part 3 gingen. De avond werd afgesloten (en de zondag werd begonnen..) in Opium, gezelligheid alom!

Sinterklaas was zondag al langs geweest bij opa en oma, maar voordat de cadeautjes werden opengemaakt, heb ik eerst met de hele familie geskyped. Leuk om weer ‘ns bewegende gezichten van iedereen te zien! Heb zin om iedereen een dikke knuffel te geven met de Kerst!

Verder vond afgelopen week de allermooiste dag van het jaar plaats. Lijkt me overbodig om te zeggen welke dat was.. ;-) ’s Middags ben ik met Lisa, Sarah en Sofie naar de kerstmarkt geweest, waar ik m’n eerste vin chaud van dit jaar heb genuttigd, vergezeld van wat churros. Smullen! Ook zijn de eerste kerstkado’s gekocht, nu nog hopen dat het allemaal in de grote rode koffer past. Wat is een verjaardag zonder heerlijk diner? Zeker in Frankrijk een onmogelijke optie, dus ben ik met Sarah, Lisa en Tessa gaan eten bij Meet the Meat. O-ver-heerlijke magret de canard, en met meer details zal ik jullie niet lastigvallen, volgens mij heb ik jullie al jaloers genoeg gemaakt :-) 5 december had ik de hele dag les, maar ’s avonds stond de pakjesavondparty op het programma! We hebben met z’n allen bij mij thuis het dobbelspel gespeeld, genoten van versgebakken pepernoten, en vooral ontzettend gelachen. Was echt een leuke avond! Helaas had iedereen veel les deze week, dus goed stappen zat er niet in. Ach, ik kom verder niet echt wat te kort hier aan stappen en andere uitjes! Dikke vette thanks aan iedereen voor de whatsappjes, smsjes, FB berichten, kaartjes, real-life birthday wishes en natuurlijk iedereen die er de 5e bij was om mijn verjaardag en die van Sinterklaas te vieren! :D Erg fijn om te zien wie er allemaal aan je denkt op je verjaardag. En Tessa, Lisa, Sarah, Synthia, Sofie, Margot, Rik, Louise, Jannik, Martijn, Randy, Jochen en Rowena, nogmaals bedankt voor het mooie kado!

Helaas moeten er nu toch echt wat voorbereidingen getroffen worden voor de aankomende examens. Maar gelukkig vinden we nog ‘af en toe’ de tijd om te genieten van de mooie stad waar we nog eventjes wonen. Zo ben ik gisteravond met Lisa, Sarah, Tessa en Jannik naar Place du Capitole gegaan om nog een keer te genieten van Weihnachtsmarkt French Style. Gelukkig zijn er de nodige overeenkomsten, al krijg je hier vin chaud in een plastic bekertje ipv glühwein in zo’n coole mok. De gepofte aardappel wordt geheel op Franse wijze opgeleukt met geitenkaas, en ook de tartiflette mocht niet ontbreken tijdens ons diner au Marché de Noel. Een diner is een diner niet hier zonder dessertje, dus hebben we de taartjes van een van de favo ‘spullementjes’ (schrijf ik dat zo goed? ;-) maar weer ‘ns de revue laten passeren. MJAM!

Nu weer volle bak aan de studie, de eerste examens zijn komende vrijdag en de week daarna nog op dinsdag en donderdag. Om na de mogelijke stress van twee examens vrijdag wat te relaxen komen Juliette en Ilse naar Toulouse en gaan we samen genieten van een concert van Shy’m (soort Franse Rihanna). M’n terugkomst begint nu echt ernstig dichtbij te komen, nog maar 14 nachtjes slapen en dan ben ik weer in Nederland, mixed feelings!

Bisous, uit een niet-besneeuwd Toulouse!

  • 09 December 2012 - 12:03

    Cleo:

    Ondanks de geweldige leuke belefenissen vind ik het toch ook weer heerlijk als je weer in Nederland bent. Eerst nog even flink er tegenaan om het franse deel van je studie goed af te ronden en dan toch afscheid van het heerlijke franse leventje. Maar ook terug in Nederland zijn er weer diverse leuke dingen zoals Allicht, hockey en natuurlijke die geweldige super leuke familie!!!!!

    Tot snel xxx

  • 09 December 2012 - 13:24

    Oma:

    Leuk te lezen,dat je daar zoveel te genieten hebt. Succes met de aankomende examens en dan zie ik jou ook weer heel graag een keer in levende lijve. Het is lang genoeg geweest!!
    Yoerike veel sucees, geniet nog maar even zoveel als je kunt en dan tot over 14 dagen in Boekel.
    xxxx Oma

  • 09 December 2012 - 13:49

    Jolijn:

    Is dit dan het laatste berichtje? Geniet er nog van mopperd! En ik zie je zeker na de 24ste!! xx

  • 09 December 2012 - 15:21

    Maya:

    Ik lees dat je naar een natuur-historisch museum bent geweest over het ontstaan van de aarde.
    Compleet zinloos........................want zoals je weet houdt het bestaan van de aarde op 21 dec. op.
    Ga door met dingen die je echt leuk vind ,en doe nog vlug alle dingen die je altijd al hebt willen doen............
    VOOR HET TE LAAT IS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Leuk je te hebben mogen stalken (volgen)....

    groetjes Mayaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    @#^*(_)(*%#$(*#@!$%&*)*_+&

  • 16 December 2012 - 09:37

    Tante Irna:

    Ha Yoerike,
    Beetje achter met de mail en zo, dus nu je verhaal pas gelezen.
    Over 10 dagen ben je al terug in Hollandia, dus nu begint t echt af te tellen. Natuurlijk laat je veel achter, maar wat je er hier weer allemaal voor terug krijgt...... Fijn om je binnenkort weer te zien. Gr Irna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yoerike

M'n avontuurtjes in het buitenland ;-)

Actief sinds 15 Mei 2010
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 25878

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 29 Juni 2014

Marketing Mediterranée!

12 Februari 2014 - 12 Maart 2014

Grüß Gott!

13 Juli 2012 - 23 December 2012

Nothing Toulouse!

01 Augustus 2011 - 21 Augustus 2011

Revenir chez Les Escaliers

12 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Vakantiebaantje bij Les Escaliers de la Combe

Landen bezocht: