Les premiers jours! - Reisverslag uit Saint-Matré, Frankrijk van Yoerike Rijkers - WaarBenJij.nu Les premiers jours! - Reisverslag uit Saint-Matré, Frankrijk van Yoerike Rijkers - WaarBenJij.nu

Les premiers jours!

Door: Yoerike Rijkers

Blijf op de hoogte en volg Yoerike

04 Augustus 2011 | Frankrijk, Saint-Matré

Le quatre août! Wat gaat de tijd snel! Deze vakantie is begonnen met een heerlijk tripje naar m'n lieve vriendinnetje Maike in Duitsland. Hier heb ik kennis mogen maken met het fenomeen Cola-Korn, in een rubberboot gevaren op de vijver in de tuin, het ene na het andere schattige stadje gezien, bier gedronken op de meest vreemde momenten van de dag (want dat is Duits) en ik ben tot de conclusie gekomen dat Duitsland en Duiters op zich best prima zijn!

Na thuiskomst was het meteen tijd voor de lustrumreis, en wat was dát geweldig! Met de slogan 'Seventeen beautiful girls' kom je in Portugal erg ver (kortingen, privébussen, private table in de beach club etc etc). Het was zelfs zo erg dat we onze eigen bewaker kregen die iedereen bij onze private table wegstuurde als we dat wilden. Verder hebben we een tripje gemaakt naar een Bounty eilandje met witte stranden en een blauwe zee, lekker uitgebreid gelunched, maar met name erg 'memorable' uit gegeten op onze laatste avond. De traditionele Fado muziek was de ervaring waard, maar het eten leek op z'n zachtst gezegd op de inhoud van een wc-pot op de brakke donderdagochtend. Het was echt een reis om nooit te vergeten, bedankt lief Allicht!

En nu ben ik alweer 4 dagen in Frankrijk. Wat is het ontzettend leuk om Ilse, Coen en met name de kinderen weer te zien. Het is alsof ik nooit weg ben geweest. Hier zijn de avonturen lang niet zo spannend als in het begin van m'n vakantie, maar 3 weekjes rust voor de INKOM is ook wel lekker. M'n nieuwe collega's zijn leuk, het eten lekker als altijd, en ook het roséetje met dessertje na werktijd gaat er goed in. Verder is het leven hier een beetje voorspelbaar als altijd, met schoonmaakklusjes, strijken, zwemmen met de kids, minder leuke maar vooral veel leuke gasten, en veel knuffels van m'n 3e, 4e en 5e zusje ;) Ik houd het hier nog wel even vol!

Gros bisous à tous!

• 04 Augustus 2011 - 16:51

Papa:

Wat een avonturen, en dat in één zomervakantie. Ik neem aan dat je bij Coen en Ilse toch ook flink moet werken, anders moet ik ze maar eens bellen. Want 3 weken uitrusten tiijdens het werken ???
    Fijn dat je het weer zo goed naar je zin hebt.

Groetjes van het thuisfront!!!!

• 04 Augustus 2011 - 17:26

Lieke:

Hey Yoerike!
    Super allemaal! Ik ben jaloers! Ik ben net terug van 10 daagjes Italië! We zijn helemaal gelift! echt super leuk! Zaalig warm weer en lekker pasta'tjes! (en NL'ers op de camping natuurlijk :-))
    Wnr zie ik je weer!? Dat is nu een jaar geleden! Wat mis ik de leuke tijd daar in St-Matré met jou! Naar de sterren kijken (MET VALLENDE STERRREN), rosé'tjes drinken, onder de kap zitten,lachen, leuke boodschappen op de deuren schrijven in't sanitair blok, met de kindjes spelen,...twas echt zooo leuk!
    Nog veel plezier daar en tot snel!!
    Bisousssssss
    xxx

• 04 Augustus 2011 - 17:55

OPA:

Dag meis.
    Wat is het leven van een arme student toch saai en vervelend. Niet dan?
    Maar maak ook dit avontuur maar leuk en naar je zin, dan kun je er zo weer een jaar tegen.
    Groeten van Oma en Opa.

• 04 Augustus 2011 - 18:57

Die Van ' T Hoogveld:

Yoerike, we zijn weer thuis van onze vakantie in Italie. Wat een fantastisch land en geweldige omgeving (Toscane), we hebben je wel een beetje gemist. Misschien dat je ooit nog wel eens kans ziet om weer met ons mee te gaan, het is goed te horen dat je het naar je zin hebt, geniet van de laatste weken en we hopen je snel weer te zien.

• 08 Augustus 2011 - 19:31

Opa:

Van papa en mama heb ik begrepen dat je het erg druk hebt, maar geniet niettemin zoveel als je kunt.
    We hebben oma's verjaardag in de Irenestraat gevierd met een flink gezelschap, maar hebben jou daarbij ook wel een beetje gemist.
    We doen het over als je weer terug bent.
    Groetjes, liefs en xxxv an Oma en Opa.