Une nouvelle avent.. eh, ABENTEUER! - Reisverslag uit Berwang, Oostenrijk van Yoerike Rijkers - WaarBenJij.nu Une nouvelle avent.. eh, ABENTEUER! - Reisverslag uit Berwang, Oostenrijk van Yoerike Rijkers - WaarBenJij.nu

Une nouvelle avent.. eh, ABENTEUER!

Blijf op de hoogte en volg Yoerike

12 Februari 2014 | Oostenrijk, Berwang

Meestal verraadt de taal van de titels van mijn blogs mijn locatie (needless to say, Frans dus). Dit keer geen Frankrijk voor mij, het pittoreske Berwang in Oostenrijk wordt mijn plekkie de komende maand! De gebruikelijke Franse woorden vermengd in mijn tekstjes zullen dus vervangen worden door Duits, of Oostenrijks want dat is kennelijk nog best een verschil (maar ach, Vlaams gaat me tegenwoordig ook goed af!). Eigenlijk zou ik dat Duits telkens (zoals in de titel) in hoofdletters moeten schrijven, gezien de vriendelijke toon van de taal ;-)
Voor iedereen die nog niet op de hoogte is (sorry voor degenen die het dankzij mijn enthousiasme al 100x hebben gehoord): Ik ga een maandje werken en een paar daagjes skiën in Österreichh! Als de winter in Nederland niet wil komen, ga ik hem wel opzoeken! Ik geef toe, ben meestal niet zo'n fan van kou (non-stop koude handen, koude neus etc) maar besneeuwde bergen, lange latten en hopelijk een lekker zonnetje maken een hoop goed! Het hotel heet Berghotel Axx (www.berghotelaxx.nl), en ik ga werken in de bediening van het restaurant. Over de exacte werkzaamheden en details horen jullie later meer! Het temperatuurverschil is minimaal 20 graden, en de taal is nét wat minder charmant, maar wat afwisseling is ook wel 'ns leuk ;-) De inmiddels gebruikelijke verhalen over eten gingen eerder over baguettes, fromage, canard en vin, maar zullen wellicht nu gaan over kaiserschmarrn en Wiener schnitzels (stiekem vinden jullie die food-stories/foto's wel leuk!), en op Instagram misschien nu niet zoveel healty tasty meals maar ook wat sneeuw, bergen en andere ongein!

Verder kunnen jullie over 1,5 maand weer blogs met Franse titels verwachten, van 1 april t/m 29 juni zit ik namelijk in Marseille! :D Verrassend hè, dat ik mijn halfjaartje 'vrij' voor het grootste deel in la douce France door ga brengen? Maar voor nu: richting vliegveld!

Servus!

  • 12 Februari 2014 - 16:12

    Bart:

    Viel spassssss....

  • 13 Februari 2014 - 14:03

    Gera Rijkers:

    He Yoerike, nu zit je er dus al koud bij. Veel plezier. Alles beter dan regen, wat het nu hier constant doet.
    Geniet van Oostenrijk en de gemoedelijke mensen daar.
    Groetjes van ons allemaal en tot over een maand!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Berwang

Yoerike

M'n avontuurtjes in het buitenland ;-)

Actief sinds 15 Mei 2010
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 25868

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 29 Juni 2014

Marketing Mediterranée!

12 Februari 2014 - 12 Maart 2014

Grüß Gott!

13 Juli 2012 - 23 December 2012

Nothing Toulouse!

01 Augustus 2011 - 21 Augustus 2011

Revenir chez Les Escaliers

12 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Vakantiebaantje bij Les Escaliers de la Combe

Landen bezocht: